Nem is fájt - Egyperces novella.

  Szerencsére kiszakad a nejlon. Micsoda fullasztó találmány. Lélegezz, és ha a nagy levegőn túl vagy, gurulj!
  Micsoda? Már két ilyen élményem is van. Nem, nem akarom újra. Először jól meg is ütöttem az oldalamat. Fájt és foltos lettem! Hogy nézek már ki? Hú, megkönnyebbülök. Legalább most nem tartott sokáig. Meg se kottyant. 
  Valaki megfogott és megmentett, mire észbe kaptam. Neki támasztott egy hideg felületnek, mint egy korlátnak. Nincs hely tovább gördülni. Nem is rossz, legalább valami meleget is érzek. 
  Hadd fújjam ki magam! Megnyugodtam, stabilan állok egy meleg barack mellett. Pihenhetnék is, ha nem lenne ilyen nyüzsgés. Mi ez már? Nincs hely, nincs hely! Na tessék, nagyobb társaság érkezik. Ha nem apró szilvák szaladnának körül, még élvezném is, egész otthonos lenne, mint hajdanán, zöld koromban a testvérkéim gyűrűjében, odahaza… Ó, most majdnem elérzékenyültem, még jó, hogy nem vagyok olyan harmatos, mint egyes távoli rokonaim… se olyan zöldfülű sajnos… így szöget üt a fejembe, mire megy ki ez az egész? Francba. Ülhetnék nyugton a zsákban. Tessék? De buta vagyok. Isten ments! Soha többet zsákot! De akkor most mi lesz?  
  Ja, hogy csak a szilvákkal játszik ez a kisgyerek. Roppan az egyiknek a húsa. Jesszusom! Menekülni kéne, de amikor már úgy megtámaszkodtam. Nem tudok. Még szerencse, hogy nem vagyok olyan meleg és lágy, mint barack kolléga.
Jaj, mégis inkább engem választott. Miért? mitől olyan népszerű egy ütődött alma?

Megjegyzések