Liebster award díjat kaptam a blogomra

Mi is a Liebester award díj pontosan ?

Ez egy vándordíj. Mudri Krisztinától kaptam ezt a díjat, ami annál is becsesebb, mert bloggerek adják tovább egymásnak. Kriszta két szuper blogot is készít: A 'Kriszta blogja' -gasztroblogot, és az izgalmas történetekkel teli 'Így írok én - Életmesék' című blogot. 

 A díjhoz tartozó szabályok:

Tedd ki a díjjal együtt, hogy kitől kaptad a díjat!
Válaszolj a kérdésekre, melyeket a téged jelölő feltett!
Jelöld ki saját kedvenc bloggered, bloggereidet és
küldd tovább a díjat a kérdéseiddel együtt!

A kérdések és a válaszaim:

1. Miért kezdtél el írni? 

Mióta beszélni tudok, mindig történeteket találok ki, még írni, rajzolni se tudtam, de papírt és ceruzát követeltem, és úgy tettem, mintha írnék.  Már írni is azért tanultam akkora lendülettel, mert le szerettem volna írni a gondolataimat, a meséimet. Édesanyám és nővérem kezében minden passzív pihenésük alatt könyvet láttam és tőlük már jó korán tudtam, hogy a könyvek segítenek elrepülni a fantázia legtávolabbi vidékeire is. Ezért amikor az olvasással küzdöttem, ugyanúgy döcögve, mint a többi kisgyerek, már akkor ez a cél lebegett előttem, hogy úgy olvashassak és annyi kalandot élhessek át, mint ők. Felbecsülhetetlen értéket kaptam tőlük ezáltal. A betű és a könyv szeretete egyenes úton vitt tovább és visz örökké az írásban való önkifejezésre, amit egyszersmind a legkomolyabb játéknak is veszek. Most újra élem a kezdeti lépéseket ezzel a bloggal, ahol a belső világom részesévé szeretnélek tenni benneteket, sok-sok általam írt olvasnivalóval.

2. A családod és barátaid mit szólnak hozzá?

Mindig is támogattak, de eddig nem hitték el, hogy kenyérkereső foglalkozás lehet, ezért nem leltem igazán erős ösztönzésre. Magamat kellett belevinnem a jóba. Két kislányom annyira szereti a műveimet, hogy ők maguk is foglalkoznak mindennel, amivel én, mert szeretik azt csinálni, amit anyu és ők is élvezik. Testvéremtől és sógoromtól kapom a legnemesebb biztatást, hogy könyveket tegyek az asztalra. Édesapám pedig próbál lelkesnek tűnni és gyakorlati eszközöket adni a kezembe, hogy megjelenhessek újra az írásaimmal. Anyu pedig... nos korábban ő volt a mesemondó, a meseíró és a költő a családban. Ő egy igazi példakép, termékeny író volt. Ma talán az ég kékjébe szövi oda illő meseálmait. 

3. Mi kell az ihlethez?

Ha reggel korán felébredsz az ösztönzésre, hogy írj, fess, rajzolj, akkor gondolj vissza rá, miért?! Mert az ihlethez az előző óra, az előző nap, vagy az előző évek kellenek. Az ihlethez nem elég leülni dolgozni, az ihlethez élni kell. Ezen kívül igazán semmi más nem képes megadni. Ha ihletet akarsz, járj mindenfelé a világban nyitott szemmel és szívvel, tevékenyen, ismerkedj, fotózz és olvass nagyon-nagyon sokat. Élj!

4. Írj magadról 2 publikussá tehető titkot!

1. titok: Amikor történetírás alkotási szakaszában vagyok és te becsöngetsz hozzám, soha nem tudhatod, ki nyit nálam ajtót, még ha egyedül vagyok is otthon. Ez elég skizo-titok?

2. titok: Pedagógusként dolgozom huszoniksz éve és ki nem állhatom a magyar oktatási rendszer alapjainak a sarkosságát, amely gátolja az önismeretet, az önbizalom építést, nem nevel önkifejezésre és visszaveti a kreativitást. Továbbá nem is ad ezekre elég helyet, időt és lehetőséget a kereteken belül. A szakértelem tökéletesítése helyett is csak diplomahalmozásra ösztönöz és nem az életre s nem arra tanít, hogy a saját szakirányodban hogyan legyél minél sikeresebb és eredményesebb. Ez elég rázós titok.

Akiknek továbbadom a díjat:

Janzsó Miklós - 'Kórükosz barlangja' című blog;http://korukoszbarlangja.blogspot.hu/ - A stílusa, a mondanivalója és a filozofikus gondolatai vissza-vissza vonzanak olvasni. Vigyázzatok, feledhetetlenül rá lehet szokni!

Szabó Ágnes - 'Lélek mosás' című blog; http://lelekmosas.blogspot.hu/ - Remek, modern és izgalmas interjúkat készít a szerző az utazásai során. Most végre megosztja velünk, olvasóival úti élményeit is, jó ízű, egyedi stílusban, hogy végül tűkön ülve várjuk az interjúkötetét.

(Még keresem a kapcsolatot a szerzővel- SIKERÜLT! :) ) - 'Angyali lecke' című blog; http://angyalilecke.blog.hu/ - Címéből nem derül ki, mire kattintasz, hogy valójában kritikus szemléletmód és könnyed, mégis emberi mélységekbe vájó írásmód jellemzi. Az olvasmányossága miatt bárkit megérinthet ez az egyébként csajosnak bélyegezhető  blog, ami valóban nőknek íródik, mégis fentiek miatt jó szívvel tudom ajánlani férfiaknak is. 

A kérdéseim hozzátok:

1. Kiket kívánsz megszólítani az írásaiddal?
2. Miért és hogyan kezdtél el írni, blogolni?
3. Van-e valamilyen tevékenység, rituálé, vagy bármilyen segítség, amivel hozzákészülsz az alkotáshoz?
4. Írj le négy furcsa igazságot magadról, ami publikus!


Megjegyzések