Christin B. Kam: Pengék hűsége - regény - 1. fejezet: A kabátlopás



Pengék hűsége
-regény-

1. fejezet
A kabátlopás
-részlet-

  Nem jövök többé ebbe a városba. Ha még egyszer eldönthetem, kihagyom. A nappal perzselő. Az éjszaka a Köd fényében fagyos. Pont, mint az emberek. Még ha kiszámíthatók is, nem tudsz rájuk felkészülni. Nem beszélve a mélyen tisztelt többiekről. A hideg futkos a hátamon tőlük. Nem jövök ide soha többet. De úgy hiszem, sosem én döntöttem ilyen horderejű dolgokban.
  Ez a mai tanulság.
  Annyi eszem lehetett volna, hogy rögtön belebújok a kabátba. Hülye voltam, mert attól féltem, hogy túl hosszú és nem tudnék benne szaladni. Hát most meg tőle nem bírok. Alig tettem meg három saroknyi hosszt, alig pár mérföld, máris málhásnak érzem magam. Mint aki a toronyórát csapta a hóna alá, lassan már ketyeg is. Nem tudnék nagyobb dolgot cipelni, pedig a súlya nem olyan vészes, de próbálj csak egy hosszú, bundás balon-köpennyel a kezedben menekülni. A tulajdonosa mégis lemarad, amikor bekanyarodok egy szűk sikátorba.
  A sikátor végét fal zárja el. Eddig emelkedőt jártam, majd megfulladtam, most meg kiderül, hogy vége. Zsákutca.
  A nap már olyan alacsonyan jár, hogy jótékonyan árnyékba burkol az épületek hátsó fertálya. Talán a kereskedő nem látott befordulni az előző kanyartól. Talán nem segít neki senki. Egészen hátra osonok, amilyen halkan tudok. A hátsó fal alacsonyabb a közre fogó háztömböknél, de nem tudom megállapítani, hogy ház vagy kerítés. A teteje lapos. Olyan egy, másfél emeletnyi, nem több.
  Jobban összeszorítom a kabátot, és egy nagy lendítéssel feldobom. Úgy hallom, fent puffant halkan. A csomag célhoz ért, már csak magamat kell utána lódítanom. Túl sima felület. Most először bánom, hogy nem macskának vagy madárnak születtem. Igaz, akkor meg éjjelre mindig meg tudnám húzni magam valami fedett, biztos helyen, nem kéne a kabát.
  Az egyik szomszéd ház ereszcsatornája strapabírónak látszik. Könnyedén húzom fel magam rajta, mint egy akrobata. Ja, hogy az is voltam már. Megy ez, csak félek, túl nehéz vagyok. Recseg ropog az egész eresztékeiben. Jó zajos, de legalább veszélyes.
  A házak közti nyílásban megjelenik néhány alak. A mindenit, de megszaporodtak ezek! Remélem, csak kóbor járókelők és mind nekem szurkol.
  A remény mégse hal utoljára. Jó hangosan felnyög a bádogszerkezet, egy reccsenéssel kiszakad a falból és borsództató csikorgással hajlani kezd.
  – Ott van! Ő az!
  A kiáltásra beözönlik azt hiszem, a fél utca. A hórihorgas kereskedő jön elől, akinek az éjjel jusztis befagy a feneke, ha nem megy haza hamar. Kezében valami hosszú. Bot lehet, még mindig nem változtam macskává, nem látom a sűrűsödő sötétben. A tömegből valaki jól érthetően buzdítja:
  – Adjon csak neki! Pár napja a kantinom fagyasztóját törte fel. Reggelig üldöztem. A zár meg tönkrement, egyik baka se vette észre, és a hőségben megromlott mindenünk.
  Nem túl elegáns, de legalább kiszámított mozdulattal pont az kereskedő orra elé esek. Nem sokat tudok tenni, akkorát kaptam a kőtől, hogy gyorsan eldöntöm, fekve várom meg az első ütést. Amilyen magas, úgyis elvesznék vele szemben állva. Talán vissza se tudnék ütni érdemben. Nesze neked hosszú kabát. Ja, persze, hogy növésben vagyok, és én se leszek alacsony. Akkor viseld el a következményeit fiam! Egy hang nélkül összekuporodok a kövön, mintha tudnék babszemnyire. A lehető legkisebb felületet üthesse rajtam.
  A kereskedő akkor mindkét kezével megfogja a botfélét. Lassan, mintha máris kínozna, a két végére csúsztatja a kezét. Szinte látom az elégedett vigyort homályba bújt arcán.
  Kardhüvely utánozhatatlan, surrogó sikoltása hallik, ahogy elengedi magából a hosszú pengét. Kimeresztem, hogy azután összeszoríthassam a szemem. A felemelt penge megcsillan. Lever a víz. Végem van.

(...)

A 'Pengék hűsége' című regényből itt olvashatsz még részletet!

A 'Pengék hűsége' című fantasy regény fülszövegét itt olvashatod el!

Megjegyzések